Online presenteren

Je wil jezelf online presenteren of je wil je huidige online presentatie verbeteren.

Hoe doe je dat?

Waar begin je
Begin met een plan, wat wil je wie wil je bereiken, wat is je budget.
Wat kost het
Afhankelijk van je plan kun je keuzes maken die passen bij je budget.
Is het moeilijk
Nee het hoeft niet moeilijk te zijn. De juiste tools gebruiken en je kan altijd je website bijhouden
Wanneer kan ik starten
Je kan altijd direct starten. Duidelijk weten wat je wil, wanneer je wat wil bereiken, wat je budget is en je kan starten!
Hoeveel tijd kost het
Afhankelijk van de gekozen oplossing kun je snel inzichtelijk maken hoeveel tijd het gaat kosten. Werk in kleine stappen, dan is resultaat ook beter te meten.

Een doel en een doelgroep!

Alles begint met heldere doelen en goed je doelgroep in kaart te brengen. Op basis hiervan en je budget kun je goede keuzes maken over je platformen en je online aanwezigheid.

Zorg dat je relevant bent voor je doelgroep door vaak te communiceren en ze waardevolle content te bieden. Je klant gaat je belonen en Google ook.

Meten is weten

Niet afgaan op je gevoel maar op feiten. Check dagelijks/wekelijks de statistieken van je website en verbeter met de inzichten je website.

 

Stappenplan

home_webdeveloper_pic31

Wat wil je bereiken

Wat is het doel, producten verkopen, informatie geven, offertes binnenkrijgen, je bedrijf promoten etc etc

Het is erg belangrijk om scherp te stellen wat je doel is. Afhankelijk van je doel kun je vervolgens een keuze maken hoe je je online gaat presenteren.

home_webdeveloper_pic22

Wie is je doelgroep

Wie is je doelgroep en op welke platformen zijn ze actief.

Door die vraag te beantwoorden kunnen we een betere keuze maken over het type website/applicatie we moeten maken en welke kanalen je moet inzetten om je doel te bereiken.

home_webdeveloper_pic43

Schrijf unieke content

Schrijf unieke content voor je doelgroep en zorg dat je dat niet 1x doet maar regelmatig. Zet ook social media in maar ook nieuwsbrieven en andere oplossingen om altijd top of mind te blijven bij de doelgroep.

home_webdeveloper_pic13

Meten is weten

De door jou gestelde doelen moeten goed meetbaar zijn in de website/webshop zodat je ten alle tijden kunt zien of je op schema ligt om je doelen te behalen. Welke onderdelen doen het goed en welke juist niet

Op basis van de statistieken ga je je website verder finetunen om ervoor te zorgen dat je de door jou gestelde doelen kunt halen. Net zolang totdat het doel bereikt is