Social media

Social media, je kan er niet meer omheen maar hoe zet je het in voor je bedrijf. Moet je elk kanaal gebruiken, knip en plak je alle berichten van LinkedIn zo in Facebook etc etc.

Ken je klant

Welk platform gebruikt je publiek? Zitten ze op Facebook voordat ze gaan slapen? Scrollen ze in de lunchpauze op Pinterest? Of lezen ze in de trein vooral de Twitterberichten over bepaalde onderwerpen? Het kan best zijn dat je publiek meerdere platforms gebruikt. Ik wil dat je gaat nadenken over jouw publiek en je gaat inleven in welke platforms de mensen gebruiken.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen aan je publiek. Stuur de mensen op je e-maillijst een e-mail met de vraag welke social media platforms zij gebruiken. Met behulp van Google Forms kun je een formulier verwerken in de e-mail die je stuurt. Of misschien kan jouw e-mailprogramma wel een dergelijk formulier in de e-mail opnemen. Om de mensen te motiveren het formulier in te vullen, kun je iets weggeven, bijvoorbeeld een waardevol e-book of een kortingscode.

Je zou ook een poll kunnen plaatsen op het social media platform wat je nu gebruikt, bijvoorbeeld op Facebook. Het nadeel is wel dat als je een poll plaatst op Facebook de mensen die reageren waarschijnlijk Facebook opgeven als het platform wat ze gebruiken. Het is de plek waar ze de poll zien, dus ze gebruiken dat platform ook.

Welk platform sluit aan met het type content wat je deelt?

Instagram en Pinterest zijn heel erg geschikt voor het delen van afbeeldingen, LinkedIn wordt vooral gebruikt voor het netwerken en delen van waardevolle artikelen en Facebook is ideaal voor het maken van de persoonlijke connectie en het doen van Facebook Live uitzendingen. Denk goed na over het platform wat je gaat gebruiken en de content die je er wilt gaan delen.

Welk platform wordt veel gebruikt in je vakgebied?

Als je door de vorige twee vragen nog niet helemaal weet welk social media platform je het beste kunt gebruiken, kun je kijken naar het platform wat veel wordt gebruikt in je vakgebied. Oftewel, waar zijn de concurrenten actief? Welk platform past bij je bedrijf? Waar kun jij het beste waarde delen over je product of dienst? Het draait om het gebruiken van het platform waar jij een connectie kunt maken met jouw publiek en waar jij de waarde van je product of dienst het beste kunt laten zien.

Let’s Get Started

Neem contact met ons op en we gaan direct voor je aan de slag!